انواع واکس های صنعتی

شرکت بازرگانی لوتوس تولید کننده و توزیع کننده مجموعه ای عظیم از انواع واکس های صنعتی میباشد که نیاز اولیه انواع تولیدات و شرکت های متفاوت را مهیا میسازد.

واکس جداکننده چیست ؟

واکس جداکننده (یا همچنین به عنوان آگنت جداکننده یا آنتی استیک) در تهیه فایبرگلاس به عنوان یک ماده افزودنی (افزودنی) به رزین پلی استر غیر اشباع استفاده می‌شود. واکس جداکننده در واقع عملکردی مانند روغن بر روی رزین را ایجاد می‌کند و از جدا شدن رزین از سطح ماتریس فایبرگلاس در فرآیند تهیه آن جلوگیری می‌کند.

واکس جداکننده به عنوان یک لایه نازکی از روی سطح فایبرگلاس تهیه شده، به عنوان جداکننده بین رزین پلی استر و الیاف گلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لایه واکس به طور معمول در فرآیند تولید فایبرگلاس به روش انتقال رزین

 (مانندRTM  ) استفاده می‌شود تا جداکنندگی بهینه میان رزین و فایبرگلاس ایجاد شود و جدا شدن رزین از سطح فایبرگلاس و جلوگیری از چسبیدن آنها باعث شود که فرآیند تولید بهبود یابد و کیفیت نهایی محصول فایبرگلاس افزایش یابد.

از مزایای استفاده از واکس جداکننده در تهیه فایبرگلاس می‌توان به کاهش پدیده‌های غیر مطلوب مانند لغزش رزین، چسبیدن رزین به الیاف و افزایش قدرت جداکنندگی رزین از فایبرگلاس اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث افزایش کیفیت و قابلیت استفاده از محصولات فایبرگلاس در کاربردهای مختلف می‌شود.

شاخص های واکس جداکننده مطلوب:

واکس جداکننده‌ها در تولید فایبرگلاس و محصولات مشابه از جمله روکش‌ها و ژل‌کوتینگ‌ها برای جدا کردن قالب از قطعه تهیه شده استفاده می‌شوند. شاخص‌های مطلوب برای واکس جداکننده در فایبرگلاس عبارتند از:

قدرت جداسازی: واکس جداکننده باید قدرت کافی برای جدا کردن قالب از قطعه تهیه شده داشته باشد، به طوری که قالب به‌راحتی از قطعه جدا شود بدون آسیب رساندن به سطح قطعه یا ایجاد خطوط جداسازی غیرمطلوب.

پایداری حرارتی: واکس جداکننده باید پایداری حرارتی مناسبی داشته باشد تا بتواند در دماهای بالا که در فرآیند تولید فایبرگلاس ممکن است به‌کار رود، عملکرد خوبی ارائه دهد و تجزیه یا تغییر خواص خود را نداشته باشد.

عدم تداخل با سیستم های دیگر: واکس جداکننده نباید با سیستم‌های دیگر در فرآیند تولید فایبرگلاس تداخل داشته باشد و بتواند با سیستم‌های مختلف چسبندگی و همچنین ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید به‌خوبی همکاری کند.

قابلیت انتقال: واکس جداکننده باید به‌راحتی بر روی سطح قالب قابل انتقال و توزیع شود و بتواند به طور یکنواخت روی سطح قالب پخش شود تا تماس مناسبی با قطعه تهیه شده داشته باشد.

عمر طولانی: واکس جداکننده باید دارای عمر طولانی باشد تا بتواند برای چندین بار استفاده شود.

ایمنی: واکس جداکننده باید ایمن برای کارکنان و محیط زیست باشد و هیچ خطری برای سلامت کارکنان یا آلودگی محیط زیست ایجاد نکند.

قابلیت انطباق با نیازهای فرآیند: واکس جداکننده باید قابلیت تنظیم و تطبیق با نیازهای خاص فرآیند تولید فایبرگلاس را داشته باشد، از جمله میزان لایه‌بندی، زمان تغییر قالب، و دماهای مختلف فرآیند.

قیمت مناسب: هزینه واکس جداکننده باید مناسب و قابل قبول برای فرآیند تولید فایبرگلاس باشد و در تعیین قیمت نهایی محصول تأثیر کمتری داشته باشد.

به طور کلی، واکس جداکننده برای استفاده در صنعت فایبرگلاس باید قدرت جداسازی، پایداری حرارتی، عدم تداخل با سیستم‌های دیگر، قابلیت انتقال، عمر طولانی، ایمنی، قابلیت انطباق با نیازهای فرآیند، و قیمت مناسب را داشته باشد.

هماهنگی با واحد فروش

تلفن : 88475293 – 88475067
ایمیل : sales@lotustrade.org
آدرس : تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان ترکمنستان – کوچه افرا – پلاک 10 – واحد 4
ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه ( 8 الی 17 )

شرکت بازرگانی آرنیکا گستر لوتوس

تلفن : 8847529388475067

آدرس : تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان ترکمنستان – کوچه افرا – پلاک 10 – واحد 4

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه ( 8 الی 17 )

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

پیمایش به بالا