استفاده از فایبرگلاس در ساخت سوله صنعتی

به دنبال شناخت بهترین نوع پوشش برای سقف سوله هستید ؟

پوشش سقف سوله یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت این سازه فلزی است که همواره مهندسان و طراحان سوله به نوع پوشش آن توجه ویژه‌ای دارند. برای اجرای سقف سوله در تهران و سایر نقاط کشور پوشش‌های مختلفی با طرح و رنگ‌های متنوع وجود دارند که براساس نوع سوله و کاربری آن و همچنین موقعیت جغرافیایی می‌توانید مناسب‌ترین پوشش را برای سقف سازه مورد نظر خود انتخاب کنید.

از این رو ما در این مطلب قصد داریم یکی از انواع پوشش سقف سوله، کاربردها و ویژگی‌های آن را به شما معرفی کنیم. همچنین اهمیت و تاثیرات آن در ساخت سوله را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوانید پوشش مورد نظر را آسوده خاطر و با شناخت کافی انتخاب کنید و به کار گیرید.

در ابتدا یک سوال بسیار ابتدایی مطرح میکنیم :

سوله چیست؟

و در پاسخ باید بگوییم:

سوله یک سازه فلزی با سقفی شیب‌دار است که اغلب برای ساخت سالن‌های ورزشی، انبارها، تعمیرگاه‌ها، کارخانجات، کارگاه ها و دیگر سازه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت سوله‌ها به دلیل کاربری صنعتی با دیگر انواع سازه‌ها تفاوت بسیاری دارد. این نوع سازه‌ها دارای قاب شیب‌دار بوده و به دلیل داشتن دهانه بزرگتر فرمت متفاوتی در اجرا دارند. همچنین ابعاد تیرها در سوله‌ها بسیار بزرگتر است و برای ساختن آنها اغلب از تیر ورق استفاده می‌کنند. بر این اساس استفاده از انواع پوشش سقف سوله بستگی به نوع کاربرد آنها دارد.

سقف سوله‌های صنعتی برای پوشش دادن به فضای بزرگی که معمولاً برای تولید، انبارگردانی و توزیع کالاها استفاده می‌شود، طراحی می‌شوند. این ساختمان‌ها باید بتوانند به صورت مداوم و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر، کارایی خود را حفظ کنند. برای این منظور، از مواد ساختمانی با خصوصیات خاصی استفاده می‌شود.

یکی از موادی که برای ساخت سقف سوله صنعتی استفاده می‌شود، فایبرگلاس یا همان شیشه‌الیافی است.

آیا فایبرگلاس مقاومت کافی برای استفاده در ساخت سوله های صنعتی را دارد ؟

 فایبرگلاس یک ماده سبک و با استحکام بالا است که به خاطر ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، آتش سوزی، تغییرات دما، رطوبت و نور خورشید، بسیار مناسب برای استفاده در ساخت سوله‌های صنعتی است.

فایبرگلاس در مقایسه با سایر مواد ساختمانی مانند فلز، بتن و سرامیک، سبک‌تر است و بنابراین نیازی به استفاده از سازه‌های بلند و سنگین برای حمایت از آن نیست. علاوه بر این، فایبرگلاس دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت است که اجازه می‌دهد تا این سازه‌ها در طولانی مدت مقاومت خود را در برابر عوامل محیطی حفظ کنند. همچنین فایبرگلاس در مقابل تابش نور خورشید مقاومت بالایی دارد و باعث می‌شود که در داخل سوله، نیاز به نورپردازی کمتر شود.

فایبرگلاس به عنوان یک ماده ساختمانی در ساخت سقف سوله‌های صنعتی، مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال، این ماده دارای عایق حرارتی و صوتی است که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های انرژی و بهبود کیفیت صدا در داخل ساختمان شود. همچنین، فایبرگلاس قابلیت انعطاف پذیری دارد و می‌تواند به راحتی به شکل‌های مختلفی تنظیم شود. این خاصیت به کاربران اجازه می‌دهد تا ساختمانی با شکل‌ها و ابعاد متنوعی را طراحی کنند.

همچنین، ساخت سقف سوله صنعتی از فایبرگلاس به سرعت بیشتری نسبت به سایر روش‌های ساخت انجام می‌شود که این موضوع به علت سبک بودن فایبرگلاس و قابلیت تولید در اندازه‌ها و اشکال مختلف است. همچنین، نصب و نگهداری سقف سوله‌های فایبرگلاس نسبت به سایر مواد ساختمانی نیز بسیار آسان‌تر است.

فایبرگلاس یکی از انواع پوشش های سقف سوله به صورت مدرن است که بیشتر شبیه کامپوزیت بوده و از ترکیب دو ماده شامل مواد پلیمری (نفت) و الیاف پشم شیشه درست می‌شود. در این نوع پوشش سقف، الیاف پشم شیشه نقش تقویت‌ کننده سازه؛ و مواد پلیمری نقش مواد پایه در تولید این نوع پوشش‌ها را برعهده دارند.

از این رو، پوشش سقف سوله فایبرگلاس به دلیل سبک بودن و داشتن تنوع طرح و رنگ برای پوشاندن سقف سوله‌ها طرفداران خاص خود را دارد. همچنین استفاده از پوشش فایبرگلاس نسبت به دیگر انواع پوشش‌‌ها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

به طور کلی، استفاده از فایبرگلاس در ساخت سقف سوله‌های صنعتی به دلیل ویژگی‌های خاص آن از جمله سبکی، مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت، مقاومت در برابر تغییرات دما و نور خورشید، قابلیت تنظیم شکل و ابعاد، و آسانی در نصب و نگهداری، بسیار مفید است. به همین دلیل، این ماده ساختمانی در بسیاری از پروژه‌های ساخت سوله صنعتی به کار گرفته می‌شود.

شرکت بازرگانی آرنیکا گستر لوتوس

تلفن : 8847529388475067

آدرس : تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان ترکمنستان – کوچه افرا – پلاک 10 – واحد 4

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه ( 8 الی 17 )

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

پیمایش به بالا